Mnóstwo firm w trakcie prowadzenia swojej działalności musi decydować się na delegowanie swoich pracowników. Nieraz są to krótkie wyjazdy mające na celu załatwienie ważnych spraw związanych z klientami czy spraw związanych z firmą do której przynależą. Mogą to być dodatkowo wyjazdy w celu odbycia szkolenia, a także uczestniczenia w ważnym zgrupowaniu. Zdarza się ze pracownik delegowany jest za granice a same wyjazdy są nieco dłuższe niż jeden dzień. Gdy firma otwiera nowy oddział za granicą i chce w wysłać tam swojego pracownika na kilka miesięcy musimy dokładnie znać własne prawa jakie nam przysługują. Powinno się w tedy zaznajomić się z przepisami dotyczącymi delegowania pracowników zarówno jakie obowiązują nas oraz jakie obowiązują pracodawcę. By mieć pewność że wszystko jest załatwione poprawnie oraz dowiedzieć się intersujących nas kwestii warto zajrzeć na stronę : dyrektywa wdrożeniowa dotycząca delegowania pracowników
By móc korzystać ze swoich praw należy je najpierw znać.